Ahad, 30 Oktober 2011

bab 7


DAH 4 minggu aku tidak mendengar khabar berita dari hairi dan dalam waktu itu juga aku semakin rapat dengan encik shahizul mukhriz.aku sangat senang berkawan dengannya.encik shahizul mukhriz seorang yang sangat baik dan bertanggungjawab.


"ain cepat lah posing.fikir apa lagi.nanti aku nak kau ambik gambar aku pula"laung najihah yang menyebabkan hilang lamunanku.Hari ini ialah hari konverkasyenku,najihah sudah sampai semalam untuk meraikan hari konverkasyen ini.

aku seperti orang terkejut lalu mengeposingkan terus diriku.klik klik klik.

"hisshh berapa banyak kau nak ambik gambar aku ni"tanyaku kepada najihah.

"hah kau pula ambik gambar aku"

ketika aku dan najihah berjalan beriringan keluar dari kawasan universiti tiba-tiba....

"tahniah"

satu suara dari arah kiri kami bersuara.

"hairi"jerikku terkejut.

hairi tersengih lalu memberi sejambak bunga kepadaku.aku pun menyambuknya dengan tampa banyak soal.

"untuk saya tak ada ke?"tanya najihah dengan muka tak malunya.

"lupa pula kat awak.saya ingat kat budak ni sorang je"kata hairi dengan selambanya sambil menunjukkan jarinya ke arah ain.

"ha ha ha ha"ketawa najihah.

"tak apalah.kita ni apa lah sangat.lain lah ain ni.okey lah ain,hairi aku pergi dulu eh.bye.jumpa kat umah"kata najihah dan terus pergi tinggalkan hairi dan ain.

"awak sihat"tanya hairi apabila najihah hilang dari pandangan mereka berdua.

"sihat"jawabku.

"tak rindukan saya ke?"tanya hairi lagi.

aku hanya senyum dan memehatikan jambangan bunga yang dihadiahkan oleh hairi tadi.

"tak nak cakap ke?okey suka hatilah.tapi awak kene ingat eh ain kali ni saya tak akan ikut cakap awak lagi.now awak ikut cakap saya.hari tu saya dah ikut arahan awak kan.so sekaran jom saya belanja awak makan"kata hairi lalu menarik tanganku tampa mendengar jawapan dariku.


"boleh tak saya nak tanya awak"tanyaku kepada hairi ketika kami sedang makan di restoran yang selalu aku lepak dengan najihah.

"tengok atas soalan lah"mudah hairi menjawab.

"macam mana eh awak tahu di mana saya kerja,saya tinggal.everythink r?"tanyaku.soalan ini sebenarnya sudah lama ingin aku tanyakan tapi tak ada kesempatan.

"oowh..yang itu awak nak tahu eh.macam mana eh nak jawab"hairi mula berteka-teki denganku.

"betul betullah awak.saya nak tahu ni"rayuku kepada hairi.

"alah tak panyah tahu lah"

"saya nak tahu juga"kataku dengan tegas.

"macam mana eh nak cakap.sebenarnya saya mintak tolong dari kawan baik awak tu"pelahan lahan hairi menjawab.

"najihah?!"terusku terjah.hairi pun angguk.

"isshh jihah nikan taak boleh simpan rahsia langsung"bebelku.hairi hanya tersenyum sahaja.


malam ini hairi telah mengajak aku keluar makan malam.aku dengan terpak hanya mengikut tampa bantahan.hairi datang menjeputku dirumah sewaku dengan kereta yang di sewanya di bandar ini.selesai makan malam kami berdua berjalan di taman yang berdekatan dengan rumah sewaku.

"ain are you okey my dear?"

pertanyaan hairi menyebabkan hilang lamunanku sebentar tadi.

"sorry sorry"

"mengelamun?ke tengah ingat kan bos awak tu?tanya hairi seperti menyindih.

"buat apa pula saya kena ingatkan encik shahizul mukhriz tu?"tanyaku dengan lurusnya.

"yelah sekaran ni kan awak dah makin rapat denagn dia"

"mana awak tahu ni?najihah cakap lagi?isshh jihah ni kan tak boleh simpang rahsia langsunga"bebel mulutku.

"jadi betullah ni?"

"kami ni macam bos dengan pekerja lah"kataku.

"yelah macam bos dengan pekarja"

"kalau saya dengan dia lebih pada tu kenapa pula?tak boleh?"dugaku.

"yes memang tak boleh"

"why?"tanyaku pelik.

"awak tu milik saya.dulu sekaran dan sampai bila bila.kan dari dulu lagi saya dah cakap"jawab hairi.

aku hanya senyap.

"and saya tak joke eh"sambung hairi.

hairi mula berhenti berjalan dan memengang bahuku untuk menghadapnya.

"sudi tak kalau saya lamar awak jadi wife saya?"

Tiada ulasan: