Ahad, 11 Disember 2011

bab 13


"MACAM mana tadi?okey?"hairi bertanya setelah separuh perjalan kami menuju ke rumah sewa aku.

"okey"jawabku walaupun aku tiada mood untuk bercakap sekaran.

"macam tak je?menyesal ke?"tanya hairi.

"menyesal?kenapa pula?"tanyaku pelik.

"yelah.kena berpisah?"

"abang nak suruh ain menyesal ke?"tanyaku dengan geram.

"eh tak tak! mau nya suruh ain menyesal.nanti abang pula yang menyesal"jawab hairi.

"kalau tak nak menyesal jangan di tanya soalan tu!"

"yang tu pun nak marah"kata hairi dengan perlahannya tapi boleh lagi didengari oleh ain.

"bukan marah.cakap!"

"dengar ke?ingat tak dengar"hairi bertanya sambil tersenyum.

"kalau tak dengar, ain tak jawab tau"jawabku.



HAIRI memberhentikan kereta sewanya di hadapan taman berdekatan rumah sewaku.bila di tanya kenapa berhentinya di hadapan taman dan bukan dumah sewaku.hairi malah senyum.

"abang cepat lah cakap.kita nak buat apa kat sini?"tanyaku kali kedua kepada hairi.


"sabar boleh tak sayang.abang bukan nak lamar sayang lagi lah!"jawab hairi.


"ain tak cakap pun, yang ain nak abang lamar ain sekali lagi"balasku lagi tidak mahu mengalah!


"kalau macam tu diam je and ikut je abang"


"mana boleh ikut suka-suka hati je!"aku membantah.


"i'm your future husband okey.takkan lah your future husband pun nak buat yang bukan-bukan.tak masuk akal betul!"hairi menjawab lagi.


"future husband je.bukan husband dah pun.hidup kena berhati-hati"balasku lagi.


"yes i know hidup kena berhati-hati but agak-agak lah.future husband pun tak percaya, habis tu buat apa setuju nak kawin kalau tak percaya, my darling"hairi menjawab lagi kata-kata ain athirah


"bila masa..."belum habis aku membalas hairi memintas.


"dahlah.okey ain menang.jangan bergaduh lagi ye"


"bila pulak bergaduh.kita cakap je.dia yang lebih"aku berkata.


"ishh budak ni lah.dah lah sayang.jom lah ikut abang.abang bukan nak buat benda jahat pun.you know how much i love you"kata hairi.


betul juga.buat apa hairi nak buat jahat.aku pun dah pilih dia.dia tak puas hati apa lagi.ikut je lah.


"okey lah bang.ain ikut"akhirnya aku mengikut hairi.


"macam tu lah sayang"berkata hairi lagi sambil berjalan terus.


"tapi kita nak pergi mana ni?"tanyaku lagi.tak puas hati lah kalau tak tahu!


"ish ish.budak ni kan.sabar saayaaang..."berkata hairi sambil memanjangkan panggila'sayang'


"yelah-yelah.tak tanya dah"kataku lagi.biar pun dalam hati bukak main gila lagi marah.


"dalam hati pun senyap juga!"kata hairi.


"haah?"terkejutku.hairi dengar ke.seramnya.


"macam lah abang baru kenal sayang.dah hapir 7 tahun abang kenal sayang tau.tahu sangat your perangai tu.sayang bukan jenis yang mudah dengar apa orang cakap.kalau tak marah mesti marah or mengumpat dalam hati kan?"hairi berkata panjang lebar.


"whatever"balasku.


"hahahahahhahahah"ketawa hairi.


"apa yang lawak?"tanyaku dengan geram.dia ketawa kan aku ke?


"saja.tak boleh"jawab hairi.


"boleh tu boleh but not now.malam-malam buta ni"helahku.


"malam-malam tak boleh ketawa eh?"tanya hairi dengan dungun di buat-buat.macam lah cute sangat, tapi memang cute pun.hehehhe


"okey dah sampai sayang"kata hairi tiba-tiba.


dah sampai?biar betul.tak jauh sangat, tapi bukan ke taman ni bukannya luas.ngek nya aku rasa.


"sayang dah sampai ni.mengelamun apa lagi"kata hairi lagi.


"okey-okey"cepat-cepat aku menjawab.


sekaran aku berada di hadapan kerusi yang di mana aku menjumpai sekeping kertas.berlainan sangat dengan yang malam tu.malam ni terdapat lampu yang menghiasi kerusi ini beserta pokok-pokok yang berhampiran kerusi ini.cantik.cantik sangat-sangat.


"so sayang boleh duduk sekaran"

Tiada ulasan: